Горецька Ольга Петрівна

 

Горецька Ольга Петрівна

Спеціаліст І категорії

Викладач дисциплін

«Українська мова (Українська мова за професійним спрямуванням)»,

«Українська література»

 

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

Освіта

1980 – 1984 рр. – Івано-Франківський педагогічний інститут імені Василя Стефаника, філологічний факультет, спеціальність «Українська мова і література», кваліфікація – вчитель української мови і літератури.

1988 – 1993 рр. – аспірантура Київського державного педагогічного інституту іноземних мов.

Основні публікації

  1. Горецька О.П., Оліяр М.П. Етнолінгвістичні засади розвитку зв’язного мовлення молодших школярів // Проблеми української народної педагогіки. Теорія і практика. Зб. наук. праць. Івано-Франківськ: Плай.  С. 221 – 226.
  2. Горецька О.П. Серце віддають дітям… (з досвіду роботи вчителів початкових шкіл Рахівщини Закарпатської області) // Гірська школа Українських Карпат. Івано-Франківськ. 2007. № 2-3. С.232-235.
  3. Горецька О.П., Нагачевська З.І. Проблема національно-патріотичного виховання дітей і молоді у творчій спадщині Костянтини Малицької // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: педагогіка, соціальна робота. Вип. 12. 2007. С. 41-43.
  4. Горецька О.П. Проблеми виховання дітей-горян у літературній творчості жінок-учителів (західноукраїнські землі кінця ХІХ – початку ХХ ст.)// Гірська школа Українських Карпат. Івано-Франківськ. 2008. № 4-5. С. 313-315.
  5. Горецька О., Корінчук І. Проблеми гуманістичного виховання дітей в оповіданнях Костянтини Малицької й Олени Цегельської // Інформаційний бюлетень кафедри філології і методики початкової освіти. Івано-Франківськ, № 2. С.71-75.
  6. Горецька О. Формування у молодших школярів системи понять ”Добро і зло” на основі збірки оповідань Костянтини Малицької “Малі герої” //  Обрії. № 1. С. 76-79.
  7. Горецька О.П. Підготовка студентів до формування національно-мовної особистості молодшого школяра // Вища освіта України: тематичний випуск “Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору. Додаток 4, том У (23). К.: Гнозис, 2010. С. 87-93.
  8. Горецька Ольга. Проблеми виховання у літературному доробку Уляни Кравченко // Інформаційний бюлетень кафедри філології і методики початкової освіти. Івано-Франківськ. № 4. 2010. С. 117-122.
  9. Горецька О.П. Проблеми морально-релігійного виховання дітей-горян у літературних творах жінок-педагогів Західної України кінця ХІХ – початку ХХ століття // Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. № 14(239). 2012. С. 150-154.
  10. Горецька О.П. Використання літературних творів жінок-педагогів Західної України кінця ХІХ – початку ХХ століття у підготовці студентів до формування мовленнєвої компетентності молодших школярів // Науковий часопис НПУ ім. М.Драгоманова: Серія 17: Теорія і практика навчання і виховання: Зб. наук. праць. Київ, 2012. Вип. 20. С. 51-57.
  11. Горецька О.П. Підготовка студентів до формування у молодших школярів концептосистеми “Добро і зло” на матеріалі збірки оповідань Костянтини Малицької “Малі герої” // Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору. Додаток 1. Вип. 27. Т. 8 (41), 2012. С.626-633.
  12. Горецька О. Відображення стану шкільництва і становища вчителя в літературних творах жінок-педагогів Західної України (друга половина ХІХ – перша третина ХХ століття) // Обрії: Науково-педагогічний журнал. Вип. № 2 (35). 2012. С. 7-10.
  13. Горецька О.П. Жінки-педагоги Західної України кінця ХІХ – початку ХХ століття про педагогічну культуру вчителя // Теоретичні питання культури, освіти та виховання: Зб. наукових праць. Випуск 46 / За заг. ред. проф. Матвієнко О.В., укладач доц. Кудіна В.В. К.: Вид. центр КНЛУ, 2012. С. 128-132
  14. Горецька Ольга. Проблеми духовності в літературних творах жінок-педагогів Західної України кінця ХІХ – початку ХХ століття // Соціальне посольство Івана-Павла ІІ / Міжнародна наукова конференція (21-22 березня 2013 р., Попрад, Словаччина. Католицький університет у Ружомберку): Збірник наук. статей. Т. 1. С.209-215.
  15. Горецька О. Використання літературних творів Марійки Підгірянки в навчально-виховному процесі гірської школи // Матеріали ІІ Міжнародної спільної українсько-американської науково-практичної конференції “Карпати – Аппалачі: Формування особистості в контексті сталого розвитку гірських регіонів”. Івано-Франківськ, 2013. С. 96-97.
  16. Горецька Ольга. Використання виховного потенціалу літературної спадщини Марійки Підгірянки в практиці роботи гірської школи // Гірська школа Українських Карпат. № 8-9. С.263-266.
  17. Горецька О.П. Використання лінгводидактичного потенціалу творів для дітей марійки Підгірянки в мовній освіті студентів // Лінгвістика. Комунікація. Освіта: матеріали VІ Всеукр. наук.-практ. конф. (Луганськ, 14-15 березня 2013 р.). Луганськ: Вид-во ЛДАКМ, 2013. С. 180-182.
  18. Горецька Ольга, Андрушко Тетяна. Лінгвістична казка як засіб оптимізації вивчення української мови в початковій школі // Формування мовної особистості молодшого школяра: Інформаційний бюлетень кафедри філології і методики початкової освіти: Зб. наук. Праць. Івано-Франківськ: НАІР, 2013. С. 192-198.
  19. Горецька Ольга, Арич Анна-Софія. Використання лінгвістичних казок для збагачення словникового запасу дітей дошкільного віку // Формування мовної особистості молодшого школяра: Інформаційний бюлетень кафедри філології і методики початкової освіти: Зб. наук. Праць. Івано-Франківськ: НАІР, 2013. С. 198-204.
  20. Горецька Ольга. Ідеї морально-етичного виховання у педагогічній спадщині М.Стельмаховича // Мирослав Гнатович Стельмахович – видатний український педагог: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, 5-6 червня 2014 року, м. Івано-Франківськ. Івано-Франківськ, 2014. С.54-57.
  21. Горецька О.П. Формування у майбутніх учителів початкових класів концептосистеми «Війна і мир» (на матеріалі літературних творів Олени Цегельської) // Актуальні питання сучасної педагогіки та психології: наукові дискусії: Зб. тез наукових робіт учасників Міжнародної науково-практичної конференції (м. Львів, 26-27 вересня 2014 року). Львів: ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2014. С. 75-78.
  22. Горецька О.П. Проблеми виховання в літературних творах Уляни Кравченко // Педагогічна освіта і наука: традиції, реалії, перспективи: матеріали Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції, 9-10 жовтня 2014 р. Умань: ФОП Жовтий, 2014. С. 10-12.
  23. Horetska Olha. Problems of education of mountain children in Olena Tsehelska’s literary works // Journal of Vasil Stefanyk  Precarpathian national university: Scientifik edition: Series of social and human sciences. Ivano-Frankivsk. Vol.1, No. 2, 3, 2014. P. 69-75.
  24. Горецька О.П. Виховні аспекти літературної творчості Олени Цегельської // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: Зб. наукових праць Уманського державного педагогічного університету ім. П.Тичини. Умань: ФОП Жовтий О.О, 2014. Вип. 50. С. 162-168.
  25. Горецька Ольга, Кос Леся. Лінгводидактичний потенціал літературних творів Марійки Підгірянки // Формування мовної особистості молодшого школяра: Інформаційний бюлетень кафедри філології та методики початкової освіти. Івано-Франківськ: ІНІН, 2015. С.335-341.
  26. Горецька О.П. Виховні аспекти літературної творчості жінок –педагогів Західної України кінця ХІХ – початку ХХ століття // Science and Education a New Dimension.Pedagogy and Psihology, ІІІ (30), Issue: 59, Будапешт, 2015. С.31-35
  27. Горецька О.П. Проблеми виховання дітей-горян у літературній творчості жінок-учителів (західноукраїнські землі кінця ХІХ – початку ХХ ст.). Гірська школа: сучасні виклики і перспективи розвитку: Колективна монографія / За наук. ред. д.п.н.  Оліяр М.П. Івано-Франківськ: НАІР, 2017. С. 271-288.
  28. Горецька О.П.Формування мовленнєвої компетентності майбутніх учителів початкових класів засобами літературних творів жінок-педагогів Західної України. Гірська школа в умовах реформування системи освіти: компетентнісний вектор. Монографія / За наук. ред. д.п.н. Оліяр М.П. Івано-Франківськ, 2018. С. 215-227.
  29. Горецька О.П. Текстоцентричні технології формування мовної особистості здобувачів професійної передвищої освіти. Упровадження інноваційної освітньої парадигми в гірських школах Українських Карпат. Колективна монографія / За наук.ред. д. п. н. Оліяр М.П.; ДВНЗ «ПНУ ім. В. Стефаника». Івано-Франківськ: Супрун В. П., 2019. С. 283-296.
  30. Горецька О.П. Підготовка студентів до формування національно-мовної особистості молодшого школяра. Збірник матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції «Психологічні аспекти формування характеру дитини». Івано-Франківськ: НАІР, 2019. С. 173-180.
  31. Горецька О., Оліяр М. Наукові засади процесу формування критичного мислення майбутніх учителів початкової школи. Гірська школа Українських Карпат. 2020. № 23. С. 99-103.

 

Навчально-методичні посібники

  • Горецька О.П., Оліяр М.П. Сучасна українська мова з практикумом: Морфологія: Навчально-методичний посібник для студентів спеціальності “Дошкільна освіта“. Івано-Франківськ, 2012. – 72 с.
  • Горецька О.П. Сучасна українська мова з практикумом: Вступ. Фонетика. Фонологія. Морфонологія. Орфоепія. Графіка. Орфографія: Навчально-методичний посібник для студентів спеціальності “Дошкільна освіта“. Івано-Франківськ, 2012. – 59 с.
  • Горецька О.П. Сучасна українська мова з практикумом: Лексикологія. Лексикографія. Фразеологія. Морфеміка. Словотвір. Граматика. Іменник: Навчально-методичний посібник для студентів спеціальності “Початкова освіта“. Івано-Франківськ, 99 с.
  • Горецька О.П., Оліяр М.П. Сучасна українська мова. Синтаксис: Навчально-методичний посібник для студентів спеціальності “Дошкільна освіта” // О.П.Горецька, М.П.Оліяр. Івано-Франківськ, 2013. 120 с.
  • Горецька О.П., Сучасна українська мова з практикумом. Синтаксис складного речення: Навчально-методичний посібник для студентів 5 курсу спеціальності «Початкова освіта”. Івано-Франківськ, 2014. 100 с.
  • Горецька О.П., Оліяр М.П. Сучасна українська літературна мова: Синтаксис. Словосполучення і просте речення: Навчально-методичний посібник для студентів напряму підготовки 6.010102 «Початкова освіта». Івано-Франківськ: Сімик, 2014. 140 с.
  • Горецька О.П. Українська мова. Практикум. Навчально-методичний посібник для студентів ІІ курсу спеціальності «Дизайн». Івано-Франківськ: Територія друку, 2020. 123 с.

 

Діяльність

1984-1987 рр. – учитель української мови і літератури середньої школи.

2005-2016 рр.– асистент кафедри Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Із 2015 року викладач Івано-Франківського фахового коледжу Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

 

Підвищення кваліфікації

Стажування − кафедра філологічних дисциплін початкової освіти Тернопільського педуніверситету імені Володимира Гнатюка,  з 9 лютого по 20 березня 2015 року. Довідка № 416-33/03 від 30.03.2015 р.

Курси підвищення кваліфікації при ІФОІППО з 16.01.2020 до 19.01.2020 року. Варіант 5 (УУМ) Учителі (викладачі) української мови та літератури, керівники гуртків. Сертифікат №ПК ПК02136376/УУМ5/01/000664/20 (30 год).

Курси підвищення кваліфікації при ІФОІППО з 25.01.2021 до 29.01.2021 року. Варіант 5 (УУМ) Учителі (викладачі) української мови та літератури, керівники гуртків. Сертифікат №ПК ПК02136376/УУМ2/01/001466/21 (30 год).

Курси підвищення кваліфікації.  Прикарпатський національний університет ім.  В. Стефаника. Свідоцтво СЕ 22 № 1020. «Педагогіка партнерства: техніки зворотного зв’язку у форматі дистанційного/очного навчання». 13 січня 2022 року. 1.0 кредит ЄКТС/30 год.

Курси підвищення кваліфікації.  Прикарпатський національний університет ім.  В. Стефаника. Свідоцтво СЕ 22 № 1236. «Професійний розвиток викладача в умовах воєнного стану». 27 лютого 2023 року. 1.0 кредит ЄКТС/30 год.

Курси підвищення кваліфікації.  Національна академія педагогічних наук України. ДЗВО «Університет менеджменту освіти». Центральний інститут післядипломної освіти. Свідоцтво СПЗ 5830447/0072-24. «Науково-педагогічні та педагогічні працівники (викладачі) закладів фахової перед вищої освіти». 11 травня 2024. 4 кредити ЄКТС/120 год.